» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. معرفی پایگاه اطلاعاتی نورمگز

 

نورمگز چیست؟

تا به حال پایگاه‌های علمی متعددی از جمله اسکوپوس، وب آو ساینس و یا پابمد را معرفی کردیم که همه آنها شامل مقالاتی بودند که به زبان انگلیسی منتشر شده‌اند. اما اگر بخواهیم به دنبال مقالات فارسی بگردیم باید به سراغ چه مجموعه‌ای برویم؟

سایت نورمگز (noormags.irبه همین منظور روی کار آمده است. تا شما بتوانید برترین مقالات علمی را که به زبان فارسی نوشته شده به‌راحتی پیدا کنید 

در واقع، در تمام دنیا پایگاه‌هایی وجود دارد که به شما در جست‌وجوی مقالات مختلف و مجلات علمی کمک می‌کند اما زمانی که پای جست‌وجو در میان آثار تولیدشده علمی داخلی باشد باید به سراغ پایگاه‌هایی مانند نورمگز برویم.

مطالعه و بررسی مقالات مختلف داخلی می‌تواند موجبات توسعه علمی در کشور را فراهم کند چون در این صورت، محققان می‌توانند با دسترسی به مقالات و آثار یکدیگر به تعاملات بیشتری دست پیدا کنند و علاوه بر آن با وجود سامانه‌ها و پایگاه‌هایی در جهت ثبت آثارشان، حقوق معنوی آنها حفظ شود. نورمگز از بانک‌های خوب مقالات ایرانی است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد.

نورمگز (Noormags)، بزرگترین بانک مقالات علوم اسلامی و انسانی است که شما می­توانید در آن در میان نشریات مختلف به دنبال مقالات فارسی بگردید. این نشریات شامل نشریات علمی-پژوهشی، نشریات علمی- ترویجی، نشریات ISC، نشریات کهن و نشریات با دسترسی آزاد هستند.

پایگاه مجلات تخصصی نور (نورمگز) از مهر ماه سال ۱۳۸۴ به منظور ترویج و سهولت کار پژوهش و تولید علم راه‌اندازی و تا به امروز محیط کاربری آن با توجه به فناوری­های جدید چندین بار به روز شده است.

اگرچه در ابتدا قرار بود این پایگاه فقط در زمینه مجلات دینی مورد استفاده قرار بگیرد، اما هم استقبال کاربران و هم قابلیت‌هایی که این پایگاه داشت موجب شد تا موضوعات بیشتری در آن شکل بگیرند و ایجاد گسترده‌ترین و کامل­‌ترین آرشیو مجلات و مقالات علوم انسانی و علوم اسلامی در اینترنت به مهم­ترین هدف این پایگاه تخصصی تبدیل شود.

علاوه بر این­ها، وجود این پایگاه موجب شده است پژوهشگرانی که مقالات خود را به زبان فارسی منتشر می­کنند خیلی سریع‌­تر بتوانند به سایر مقالات در زمینه موردنظرشان دست پیدا کنند و ضمن ایجاد دسترسی عموم به دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشگران داخلی، از انجام تحقیقات تکراری هم جلوگیری می‌شود. به‌عبارت دیگر، زمانی که فردی خواهان شروع یک کار تحقیقاتی است، با مراجعه به پایگاه‌هایی مانند نورمگز می‌تواند از آثار قبلیِ کارشده در این حیطه اطلاعات کسب کند و در صورت تکراری‌بودن موضوع به سراغ آن نرود.

در حال حاضر نشریات این پایگاه در موضوعات علوم اجتماعی، حقوق، تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، زبان و ادبیات، علوم سیاسی، مدیریت، روانشناسی، علوم کتابداری و اطلاع رسانی، هنر و معماری، فلسفه و کلام، قرآن و حدیث، فقه و اصول، تریبت بدنی، ادیان، اخلاق، علوم تربیتی، حسابداری، حوزه سلامت و میان رشته‌ای ارائه می‌گردد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 20 خرداد 1400 | 10:39 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.